Alexander Hahn

Sprechstunde:
Bitte um Terminvereinbarung

Alexander Hahn

Prof. Dr.

Lehrgebiete

INFO: Exam Revision / Klausureinsicht for winter term 2024

Tuesday, March 18th, 1:15pm

Registration is necessary to ensure a smooth process. Please register beforehand with Anekke Neddermann which will assign you a time slot and communicate the room.

<anekke.neddermann@th-nuernberg.de>;

DIGITAL EMPATHY
Researching Digital Empathy: empathizing with users' feelings and thoughts when interacting with digital technology in order to design user experiences that are of high functional, aesthetic and hedonic quality.

ACCELERATING ENTREPRENEURSHIP
Enabling Executive, Master and Bachelor students with a focus on Rapid Digital Prototyping for faster execution of Design Thinking and Lean Startup methods 


UX RESEARCH
Exploring multi-method User Experience research methods across Affective Computing, Eye-Tracking, Behavioral / Clickstream data, Surveys, Ethnography,...

Forschungsgebiete

please see above

Lehrveranstaltungen

please see Modulhandbuch

Abschlussarbeiten

 Click here for the registration for BA / MA thesis

Veröffentlichungen

Please see here

Projekte

2020 LEONARDO – Zentrum für Kreativität und Innovation: Emotion AI – Ist der mitleidigste Computer der beste Computer?, zusammen mit Yves Ebnöther, Alexander von Hoffmann, Markus Kaiser, Tilman Zitzmann.

2020-2021 Digital Teaching Grant Virtual University Bavaria (VHB): De-sign Thinking – The Art of Solving Complex Problems, together with Thomas Groll, OTH Regensburg, Germany.

2020 TH Nürnberg: Lehrforschung – forschendes Lernen (Förderzeitraum 2020): Angewandte Hypothesentests im digitalen Marketing.

2020 TH Nürnberg: Vorlaufforschung (Förderzeitraum 2020): Digital Empathy im User Experience Research – Entwicklung einer integrierten Affective Computing Messmethode zur digitalen Aufmerksamkeits- und Emotionsforschung.

2019 TH Nürnberg: Lehrforschung – forschendes Lernen (Förderzeitraum 2019): Angewandte Hypothesentests im digitalen Marketing.

2019 Fakultätsübergreifende Kooperation "Scenario-Planning für die Zukunft des Autos" des LEONARDO geförderten Projekts "Das Auto als Kommuni-kationsplattform der Zukunft" mit den Studienrichtungen Elektronik und Informationstechnik (Prof. Dr. Alexander von Hoffmann), Gestaltung (Prof. Yves Ebnöther), Technikjournalismus (Prof. Markus Kaiser) in Zu-sammenarbeit mit dem BMBF-geförderten AUDI Projekt "Maschine-Mensch-Kommunikation".