Florian Riedmüller

Florian Riedmüller

Prof. Dr.

Curriculum vitae

Senior marketing and sales positions at leading companies in the sporting goods industry and institutes in the market research industry

International teaching experience as a professor at universities in Australia, Thailand, Taiwan and the US.

Publisher of specialist books on sports marketing, speaker at international conferences and management consultant.

For details see: linkedin.com/in/prof-dr-florian-riedmüller-104587180

Research

Sponsorship Management

Sport Marketing

Eye Tracking

Brand Management

Publications

Books & papers

  • Riedmüller, F. (2023): Forecast of Market Share Developments by the Analysis of Share of Search Measures, in: Schuster, G./Wecke, B. (Hrsg.): Marketingtechnologien - Innovative Unternehmenspraxis: Insights, Strategien und Impulse, S. 219-227
  • Riedmüller, F. (2023): Ausrüsterverträge von Sportartikelunternehmen für Nationalteams - Sichtbarkeit und Aktivierung bei den EUROs, in: Bezold, T./Pfeffel, F. (Hrsg): Die UEFA EURO 2024™ aus sportökonomischer Perspektive, S. 270-285
  • Riedmüller, F./Nake, R. (2023): Bestimmung von Marktanteilen mit Share of Search Analysen, in: Marketing Review St. Gallen Nr. 1/2023, S. 42-49
  • Anderski, M./Riedmüller, F./Ströbel, T. (2022): No player is bigger than the club: examining a
    paradigm shift from team identification towards athlete brand identification in professional football, paper presented at the 30th conference of the European Association for Sport Management, book of abstracts, S. 117-119
  • Riedmüller, F. (2021): Markendehnung: E-Sports-Expansion von Fußballclubs, in: Markenartikel Nr. 7/2021, S. 60-63
  • Koch, J./Riedmüller, F. (2021): Marktforschung. 8. Auflage
  • Riedmüller, F./Ivens, B./van Dyck, P. (2020): Success factors in managing the sponsor–sponsee relationship—a fuzzy-set qualitative comparative analysis for state-owned enterprises in Germany, in: International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, Vol. 21 No. 4, pp. 577-596.
  • Hahn, A./Klug, K./Riedmüller, F. (2020): Empathic market research: The added value of eye tracking data for affective computing UX research, in: PraxisWISSEN German Journal of Marketing, Nr. 01/2020, S. 99-110
  • Hahn, A./Klug, K./Riedmüller, F. (2020): Digital Empathy: Kombinierte Erfassung über Affective Computing und Eye Tracking, in: Digitale Welt, Fachbeitrag vom 1.3.2020
  • Riedmüller, F./Ivens, B./van Dyck, P. (2020): Sponsor, bleib bei deinem Leisten: Der Einfluss von Purpose-Driven-Marketing auf die Art der Sponsoring-Aktivierung, in: Swiss Marketing Review, Nr. 4/2020, S. 10-15
  • Riedmüller, F./Ivens, B./van Dyck, P. (2020): Sponsorship Research Over Three Decades:
    A Bibliometric Citation Analysis, in: Academic Journal of International Economics and Management Research, Nr. 1/2020, p. 24-32
  • Riedmüller, F./Mazurkiewicz, D./Thieme, L. (2019): Markenmanagement im Sport, in: Bezold, T. et. al. (Hrsg.): Handwörterbuch des Sportmanagements, 3. Auflage, Peter Lang Frankfurt a.M.
  • Riedmüller, F. (2018): Professionelles Marketing für Sportvereinen, Erich Schmidt Verlag
  • Riedmüller, F. (2017): Sponsorenbindung in Sportvereinen, in: Bagusat, A./Schlangenotto, A.-C. (Hrsg.): Customer Relationship Management in Sportvereinen, Erich Schmidt Verlag, S. 313-330
  • Riedmueller, F./Spinks, W. (2016): Selfie with a tiger - Benefits of enhanced mobile apps for zoo marketing, in: Proceedings of MAC-MME 2016, p.114-124
  • Riedmüller, F. /van Dyck, P. (2014): Sport-Sponsoring-Engagements öffentlicher Unternehmen. In Sciamus - Sport und Management, 4/2014, S. 28-41
  • Riedmüller, F. (2013): Marken-Management für Vereine als Ansatz zur Sicherung langfristiger sportlich-wirtschaftlicher Erfolge, in: Preuß et. al. (Hrsg.): Marken und Sport, Springer Gabler Verlag Berlin
  • Riedmüller, F./Hermanns, A. (2012): Marketing im Sport: Status Quo und Handlungsrahmen, in: Galli, A. (Hrsg.): Sportmanagement, 2. Auflage, Vahlen  München
  • Riedmüller, F. (2012): Sportmarketing, in: Bezold, T. et. al. (Hrsg.): Handwörterbuch des Sportmanagements, 2. Auflage, Peter Lang Frankfurt a.M.
  • Riedmüller, F. (2011): Professionelle Vermarktung von Sportvereinen, Erich Schmidt Verlag
  • Riedmueller, F. (2010): Service Quality perceived by fans at professional sporting events, in: Kalhe, L./Close, A. (ed.): Consumer behavior knowledge for effective sports and event marketing, Routledge New York
  • Riedmueller, F. (2010): The marketing potential from stadium tours, in: Kaiser, S./Kaspar, R./Wolfram, G. (ed.): Sustainable event management – lessons learnt & prospects, Bildungs-GmbH Kufstein
  • Höld, A./Riedmüller, F. (2008): Identitätsorientierte Markenkommunikation am Beispiel adidas, in: Hermanns, A./Ringle, T./van Overloop, P. (Hrsg.): Handbuch Markenkommunikation, Vahlen München
  • Hermanns, A./Riedmüller, F. (2008): Management-Handbuch Sport-Marketing, 2. Auflage, Vahlen München
  • Riedmüller, F. (2007): Sponsoring im Rahmen des kooperativen Marketing, in: Bagusat, A./Marwitz. C./Vogl, M. (Hrsg.): Handbuch Sponsoring - Erfolgreiche Marketing- und Markenkommunikation, ESV Berlin
  • Hermanns A./Riedmüller, F. (2003): Sponsoring und Events im Sport - von der Instrumentalbetrachtung zur Kommunikationsplattform, Vahlen München
  • Hermanns, A./Riedmüller, F. (2002): Markenstrategien im Electronic Commerce – Implikationen für den Lebensmitteleinzelhandel, in: Möhlenbruch, D./Hartmann, M. (Hrsg.): Der Handel im Informationszeitalter, Gabler Wiesbaden
  • Hermanns, A./Riedmüller, F. (2001): Erfolgreiche Marken können die Offline- und Online-Welt vereinen, in: absatzwirtschaft, Nr. 9/2001

Videos

Audio-Podcasts

Public magazines